Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 augusti 2011

Fördomsfull..?

Idag har vi varit inne i Borås och gjort lite smått och gott. Bland annat blev den en lunch på en viss hamburgerkedja. Där inne såg vi några killar och jag vet inte om jag är fördomsfull eller om jag faktiskt har lite rätt... Men en av dem såg ut som en, i mina ögon, "typisk" bråkstake... Ja, ni vet... Han var tatuerad, muskulös, byxorna hängde och han hade keps... Ja, kalla mig fördomsfull om ni vill, men han såg verkligen ut som en sån kille som man ser ute en helgkväll, stupfull utanför nån krog och som muckar med andra för att få slåss... En sån kille som skrattande skryter inför andra när han kommer med blåtiran eller fläskläppen efter helgen... Att han dessutom var "brötig" och gapig inne på hamburgerstället, spädde dessutom på min fördomsfullhet...

Men vad vet jag..?! Han kanske är en supersnäll mjukiskille som sitter hemma och kollar på TV:n ihop med sina föräldrar på helgerna... Eller en kille som sitter och håller handen med en liten blyg tjej på en biograf... Jag är i allafall tacksam att jag inte har en son som ser ut eller låter så där... Jag håller oxå tummarna att lilla ♥ inte kommer hemdragandes med en sån kille om några år...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar