Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

21 augusti 2011

Hårt arbete

Idag har vi arbetat hårt i trädgården. Jag är helt matt och har ont i både armar och ben nu...

Dagen började med att lilla ♥ och jag åkte till Trädgårdsforum i Landvetter och köpte lite prydnadsgräs. Det blev två olika sorter; Lampborstgräs och Blåtåtel. Vi köpte oxå lite höstväxter (ljung och kål) som jag planterade i en balja när vi hade kommit hem. Den baljan står nu på framsidan, jämte ytterdörren, tillsammans med hjärtanen vi fick av Annette och Olivia!

Ljung och prydnadskål















Prydnadsgräset skulle ner på framsidan... Mitt bland kullerstenen som P-G lagt dit för ett tag sedan... Det innebar att jag fick plocka bort all sten där gräset skulle ner. Skära hål i duken och gräva ett hål på 40 cm... Efter första hålet hade jag ont överallt... Det var ju jättejobbigt, ju..!! Ropade på stora ♥ som höll på med en mur och en trappa. Han sneglade på mig, med en blick som sa; "Vad var det jag sa?! Det ÄR jobbigt att gräva..!!" Hmm... Ja, ja..! Men han hjälpte mig att gräva, snäll som han är..! När allt var klart, backade jag några steg och kollade in resultatet, och kände mig himla nöjd! Ena sidan är nästan klar! Nu ska det på lite täckbark och sedan är det bara nästa sida som ska göras oxå! Men det får väl bli till nästa helg, eller nåt! Kalendern är av någon anledning fulltecknad hela veckan... Och dessutom måste nog mina stackars muskler vila några dagar...

Blåtåtel, Lampborstgräs och Bambu















Stora ♥ har alltså byggt färdigt muren och trappan på vår ena kortsida - och det blev jättefint!! Han är en himla duktig "stenbyggare"! Oxå..!!















I skrivande stund håller han på och tvättar färdigt taket på vår terass... Det ska målas, men är supersmutsigt så det måste saneras först. Som tur är så har vi vänligt inställda kumpaner som hjälper till med en hel del..!! TACK!!

I morgon börjar skolan igen! Fasta rutiner och tider... Ny klass, fast alla känner varandra... Samma fröken som i våras, men en extra fröken som resurs... Ska bli kul att se hur hösten löper på för lilla ♥.

Ta hand om varandra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar