Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

7 april 2013

Halv åtta hos mig

I fredags kväll var det så äntligen dags för Halv åtta hos mig! Jag hade bjudit in tre kvinnor som jag gärna vill tillbringa fyra kvällar tillsammans med. Fyra kvällar med trevligt sällskap, god mat och goda viner. Jag bjöd in och i och med det, så fick jag fixa första kvällen.

Jag hade noga förberett allt i god tid innan, så när kvällen äntligen kom, så höll jag tidsschemat ganska bra. Det blev en trerätters meny, med tre olika viner till, en välkomstdrink när de kom och kaffe och kaka efter maten. Temat för kvällen lutade lite åt Medelhavstema, så dukningen gick i blått och grönt och på bordet hade jag smyckat med vita stenar, snäckor och små snirkliga och fina träbitar. Jag hade även köpt in några rosa blommor som stod en och en i olika vasar.

Jag hade gjort en meny och en bedömningssida där man skulle skriva poäng och omdömen. Dessa la vi i ett slutet kuvert, när kvällen var slut, som inte får öppnas innan på sista träffen. Detta eftersom alla ska få samma chans att fixa en bra kväll utan att påverkas av de andras poäng och omdömen.

En lyckad kväll och jag ser väldigt mycket fram emot att få komma hem till de andra och att få se vad de hittar på.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar