Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

1 april 2013

Påsklov med fint besök

Nu är årets påsk snart till ända. Det har varit en bra påsk i år. Vi har umgåtts med trevliga och mysiga människor och dessutom stiftat en del nya trevliga bekantskaper. God mat, god miljö och gott sällskap - en bra blandning i lagom dos.

Något nytt som jag testat i år är Tantröra! Oj, vilken upplevelse! Det var ju supergott! En klick sånt på ett knäckebröd/hårt tunnbröd... Mmm... Ja, för er som inte vet; Tantröra är gubbröra utan sill..! Det kan jag tänka mig att äta fler gånger. Lite ägg, korvar, köttbullar, påsköl och en god snaps till, så är påsklunchen komplett!














Tyvärr hade inte fåren börjat lamma än, så det blev inget besök uppe i ladugården i år. Men det betyder ju bara att vi får åka dit ut ytterligare en gång i vår! Dessutom börjar Lotta sälja nygräddade våfflor i Kristi Himmelfärdshelgen och det är ju ytterligare ett skäl att åka dit!
 
Ikväll kommer lilla ♥ bästa kompis hit och ska stanna här några dagar under påsklovet! Det är en väldigt förväntansfull tjej som går här hemma och väntar. Hon har verkligen räknat ner dagarna sedan det blev bestämt att M skulle komma hit. Nu är det bara några timmar kvar och sedan får de vara tillsammans i fyra dygn och bara leka och ha roligt tillsammans.
 
Själv så har jag också tagit påsklov - vilket känns väldigt skönt och välbehövlig. Jag hoppas vädret håller i sig, så att man kan utnyttja dagarna på ett bra sätt.
 
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar