Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

13 april 2013

Slumrande

Idag är det lördag och det är fortfarande morgon. Jag sitter i vardagsrummet och läser tidningen "Fixa vår". Där utanför är det tyst och stilla - precis som här inne i vårt hus. Min familj sover fortfarande och folket där utanför verkar göra likadant. Det är lite grått och fuktigt ute - ett välbehövligt regn har fallit. Men det behövs mer för att mätta den torra jorden. Det sägs att det ska komma lite värme till veckan och DET är ju välkommet. Kära vår, du är så välkommen!

I Borås har de nu börjat sopa gatorna och det känns fint när man ser och hör sopmaskinerna som sveper förbi. Snart kanske det är vår tur att få gatorna sopade... Ja, vår egen gata är ju sopad, men resten... Vi vill börja cykla snart! Det känns som om det vore evigheter sedan cyklarna var framme.

Igår hade vi en myskväll med tacos och Let's Dance. Lilla ♥, mormor, morfar och jag. Stora ♥ var i Göteborg på Öl- och whiskeymässan, där det tydligen varit lite lätt kaotiskt med allt folk som ville in. Han var nöjd och glad när han kom hem i natt i alla fall...

Idag blir det en pyssel och pluggardag. Lite smått och gott ska göras och mina läxböcker väntar på att bli bläddrade i. Jag har i alla fall fått underlättat lite för mig; jag har ju redan läst större delen av den här delkursen i min förra kurs, så nu behöver jag bara komplettera med den sista delen. Det känns skönt, för det här är inget lätt ämne.

I morgon blir det en mysdag tillsammans med stora ♥. Då ska vi på ytterligare en "Brunch med bubblor" och det är något vi båda ser fram emot!

Ha en riktigt skön lördag tillsammans med era fina!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar