Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 juni 2014

Påminner om...

I morse var jag på massage - tidigt som skam. Stora ♥ körde mig dit och när massagen var slut så gick jag hem. Det var en sträcka på cirka 4 km och det mesta av den gick ute på landet. På en liten skogsväg, bitvis med skog men även med fantastiska vyer.

När jag hade kommit ungefär halvvägs, så kände jag på något konstigt sätt igen både vyer och lukter... Ängar och åkrar och i dikeskanten var det blommor; hundkex, rödklöver, rött gräs, smörblommor, kaprifol mm. Sedan kände jag lukten av nyslaget gräs, koskit och blommor. Jag kom ganska snabbt på vad det var jag kände igen; mina barndoms somrar ute på Tjörn... Där var vi nästan alltid ute och där fanns allt det här som jag i morse passerade.

Lustigt hur man kan komma ihåg vissa saker och hur snabbt man kommer på var man har känt det innan..! I och för sig kanske inte så konstigt att just Tjörn poppade upp nu - det är mycket som händer som för tankarna bakåt ett antal år...

Många fina minnen var det i alla fall - där jag gick denna tidiga morgon..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar