Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 juni 2014

Shopping och full rulle

I fredags åkte lilla ♥ och jag till Ullared för att inhandla lite nya kläder till henne. Vi rensade ur hennes garderob för någon månad sedan och det blev väldans tomt efter det.

Kundvagnen fylldes ganska snabbt av olika saker och till slut var den nästan full... Full av kläder till lilla ♥, lite allt möjligt bra-att-ha-saker och lite nya träningskläder till mig. Inte så roligt, kan tyckas, men jag tycker att det är riktigt skoj att kunna klä sig i träningskläder och faktiskt använda dem också! Jag går och springer när tid finnes - inte riktigt så ofta som jag skulle vilja, men så ofta det går är gott nog nu.

Vi var inte hemma innan strax innan nio på kvällen, så det blev en lång dag. Stora ♥ hade fixat mat till oss när vi kom hem, så det var bara att sätta sig vid dukat bord. Fint och gott!

I lördags var det dags att fira U som skulle fylla 40 år. Hon hade bjudit in till stort kalas. Vi var nog runt 50 personer, tror jag, som ville fira henne. Vädret var med oss, fast det blev hiskeligt kallt framåt nattkröken. Vi hade hittat på en massa sång och bus till henne, som hon uppvaktades med. Jag tror och hoppas att hon blev nöjd med kvällen. Vi hade i alla fall en riktigt rolig kväll! God mat, roliga upptåg, bra musik, trevligt sällskap och... ja, allt var bra! Ja, förutom kylan då, som kom krypande... Men vi hade i alla fall uppehåll!

I söndags gjorde vi inte många knop - det var mest vila och slappa ute på terrassen som gällde. Men så får man väl göra emellanåt..?

Ny vecka, nya utmaningar och snart är det midsommar också...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar