Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

26 juni 2014

En fira-min-födelsedag-kväll med kollegorna

Igår skulle mina kollegor fira min födelsedag på något sätt. Jag hade ingen aning alls om vad de skulle hitta på. De var väldigt hemlighetsfulla och smög sig iväg på förmiddagen för att "fixa lite".

Vid halv sex blev jag hämtad på kontoret och blev lotsad ner i källaren, till relaxen. Där möttes jag av ett glatt gäng i solglasögon! I bakgrunden spelades "Viva España" och då kunde jag ana vilket tema de hade gått på. När alla hade kommit serverade de en Sangria. Gott som bara den!

Vi satt och pratade, drack Sangria och i bakgrunden skvalade Julio Inglesias. Efter en stund var det så dags att dra vidare till restaurangen där vi skulle äta. Jag blev lotsad till parkeringen bakom BT och när vi rundade hörnet såg jag: La Copita! En jättemysig restaurang som serverar Tapas..!

Åh, lyckan var fullständig! Så himla bra det blev! Jag har sneglat på den restaurangen, men aldrig varit där innan. Men nu blev det äntligen av och att de hade så jättegod mat var ett stort plus i kanten!

Jag beställde rostat vitlöksbröd, Pata negra -skinka Iberico de Bellota, friterad färskpotatis med alioli och gratinerad getost med tryffelhonung. Åh, så gott!! När servitrisen frågade om någon ville ha dessert, så kunde jag inte motstå utan beställde chokladbakelse med chokladglass och chokladjord..! Åh, så gott! Och oj, så jättemätt jag blev..!!

En så jättelyckad kväll tillsammans med trevliga kollegor!
Man kanske skulle fylla 50 varje år..?!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar