Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 december 2014

Guld i väskan

I helgen som gick, var lilla ♥ och jag i Stockholm. Syftet var att kolla in Idol-finalen på Globen. Vi hade fått tag på biljetter, som vi senare fick bytt ut mot bättre platser.

Vi tog snabbtåget mot huvudstaden på morgonen. Väl framme blev det tunnelbana och tvärbana för att komma till hotellet. Fint och modernt hotell i Hammarby Sjöstad. Incheckning och lite slappande på rummet innan det var dags att ta sig till Globen. Vi hade tänkt gå, men insåg ganska snabbt att det var betydligt bättre att ta tvärbanan två hållplatser istället. Det började dessutom regna när vi lämnade hotellet, så valet var ganska enkelt...

Väl framme vid Globen åt vi lite och sedan intog vi våra platser på Parkett. Vi satt några rader bakom Juryn och hade en ganska okej vy över scenerna, som sträckte sig ut över golvet. När det väl började, inledde Darin, Danny och Linnéa Henriksson med en hejdundrande show. Det var otroligt bra och medryckande!

Under kvällens pauser, uppträdde de andra idolerna, som fått lämna tävlingen innan. Även Carola och One Direction uppträdde under kvällen. Och gode tid... När One Direction skulle upp på scenen, så blev folk som galna! De skrek och grät och en del var helt hysteriska. Mitt i allt det där, satt jag och höll för öronen..! Det var ett himla liv på fansen. Tänk er själva; 13 000 skrikande fans - varav kanske 80% var tjejer... Och ni vet ju hur tjejer går upp i falsett när de hamnar i extas...

Själva tävlingen mellan Molly och Lisa, var väldigt jämn. De var superduktiga, båda två! Jag höll på Molly, men kände att Lisa nog skulle ta hem det... Och så blev det ju också; när kvällen var slut, stod Lisa som vinnare av Idol 2014.

Det flög guldglitter över hela arenan och lilla ♥ rafsade åt sig så mycket hon kunde och stoppade ner det i min väska, sina fickor och i sitt mobilfodral...

När tävlingen var slut och vi skulle dra oss mot hotellet, så kände jag hur yr jag blev och lilla ♥ fick hålla i mig när vi gick mot tvärbanan... Det hade naturligtvis blivit alldeles för mycket för min hjärna, med allt ljud, ljus och med alla människor...

Trötta men ändå väldigt nöjda somnade vi, framåt nattkröken, på det färgglada och moderna hotellet.

En kväll helt klart värd att minnas...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar