Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 december 2014

Borttappad vän

Idag följde jag med lilla ♥ när hon skulle hem till en kompis och då passade jag på att ta kameran med mig. Fotade lite här och där på vägen dit och hem. Det har kommit en del snö och många buskar och träd är så vackra när de är snöhängda!

Utmed en gångväg såg jag en napp som hängde i ett träd... Jag tänkte på det stackars barnet som tappat sin älskade vän och som kanske inte kan somna på kvällen utan nappisen... Jag tänkte på föräldrarna som kanske varit ute och letat i förtvivlan för att den lilla bebisen skulle kunna sova...

Tänk att napparna är så viktiga för många barn... En del nöjer sig med tummen - inklusive jag själv som barn... Men napparna är nog väldigt speciella för många... Många barn lämnar ju napparna till tomten och en del slänger dem bara. Jag anlitades som tomte åt en granne, en gång för många år sedan, och då fick jag en liten ask med en liten flickas nappar i. Hon tittade mig länge i ögonen innan hon lämnade över asken och jag förstod att det var ett förtroende jag fick, där och då...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar