Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

1 januari 2015

2014

Så var då 2014 slut... Ett år innehållande så mycket av varje. Roligheter och tråkighet och nyttigheter och onyttigheter. Nu börjar vi på ett nytt oskrivet blad och visst finns det vissa förhoppningar på det här året! Vi vill att det ska bli MER roligheter och nyttigheter, framför allt... Ja, mycket blir ju vad man gör det till.

Nyårslöfte? Ja, jag har nog två löften som jag ska försöka hålla... Det ena är som jag nämnde ovan; mer nyttigheter och mindre onyttigheter... Jag ska försöka komma in på rätt spår igen och ta upp det jag påbörjade förra våren. Jag är inte riktigt klar och det vore ju synd att tappa bort mig nu...
Det andra löftet är att jag ska försöka läsa mer... Jag har en hel del bra böcker stående i min bokhylla och jag är lite sugen på att börja läsa igen. Förr läste jag jättemycket, men sedan jag fick barn så har jag knappt läst en halv bok... Ni som har barn, vet nog varför... Det finns ingen tid och när tiden finns, så är man för trött... Men nu ska jag i alla fall göra ett seriöst försök!

Vad har då 2014 innehållit..? Jag ska försöka sammanfatta vårt år:
Vi startade 2014 i vackra Varberg, där vi firade nyår med fina vänner. Därefter har vi varit på bio, stora ♥ har varit ute och jagat, vi har målat och tapetserat om lilla ♥ rum och möbler, jag har provat rawfood och varit på meditation. Vi har varit ute och ätit på många bra restauranger, jag har varit på tjejmiddagar och vi har varit på Gothenburg Horse Show. Det har varit whiskeyprovningar, besök hos tandläkare och vi har varit med på många ridlektioner. Jag avslutade min utbildning till Personaladministratör med ett klart godkänt betyg! Vi har varit på fiskspa, tjejträffar i Varberg, öppet hus hos "Sofia - att inspireras" där vi påskpysslade, vi firade påsk i Grovare och där såg vi ett döfött lamm... Jag har hämtat lilla ♥ på flygplatsen (dock inte lämnat än - det har varit alldeles för känslosamt), varit på ansiktsmassage i Bua och haft ego-dag med finaste vännerna. Vi har varit på begravning, haft loppis med lilla ♥ klass på torget, varit på betongkurs och jag fått en hel massa smärtsam (men ändå skön och välbehövlig) massage. Jag har varit på Afterwork och vi har firat finaste lilla ♥ som fyllde 11 år. Vi har varit på Ecuadorträff och TadeoTorresträff, vi firade min födelsedag i Göteborg på ett spa 18 våningar upp, vi har varit på Marcus student och vi har varit på 40-årsfest. Vi har firat midsommar i Varberg, jag har blivit firad av jobbarkompisarna och vinkat av lilla ♥ som åkte med mormor och morfar till Spanien. Vi var på semester i Kalmar, på Öland och i Gamleby, vi fick besök av lilla ♥ bästa vän och "syster", vi åkte till Tyskland och handlade och sedan firade vi våra 100-år med en stor fest. Jag har varit ute på Känsö med Kustbevakningen och jag har jobbat med valet. Vi har varit i Borås djurpark och vi har grillat med grannarna. Jag var i Malmö på en nätverksträff och vi var med när Håkan åkte u-båt. Vi har varit på föräldramöte och stora ♥ och jag var på Hven i tre dagar och njöt av miljön och tystnaden. Vi har varit på 75-årskalas och vi har varit hos goda vänner i Grovare, vi har kört och hämtat mina föräldrar på flygplatsen och vi har varit på Lights in Alingsås och i Ullared och shoppat. Herrmiddagar, mer kalas och övernattningar hos kompisar. Vi var på ytterligare en 100-årsfest och vi har varit på Joe Laberos show. Vi har hjälpt mina föräldrar att flytta och vi har varit i Sandviken och hälsat på en fin och härlig familj (med vissa rötter i Ecuador). Lilla ♥ har fått linser och vi har varit och kollat på Idol-finalen i Globen. Vi har hälsat på en annan fin och mysig familj (även de med vissa rötter i Ecuador). Vi har gjort julgodis, skrivit julkort och bakat julkakor. Vi har varit i skogen och huggit gran och grillat korv och jag har fått besök av min chef, som ville lämna en julklapp. Jag har varit otaliga gånger på Vårdcentralen och jag har varit sjukskriven 2,5 månad... Jag har haft besök av de finaste vännerna och vi har firat nyår hos andra fina vänner.

Nu vänder vi blad och startar 2015.

Jag hoppas ni alla får en riktigt bra start på det nya året och att det sedan blir riktigt fint och sprakande på alla bra sätt man kan tänka sig!

Gott Nytt År!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar