Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

19 januari 2015

Gamla fina, afternoon tea och nya fräscha

I helgen var vi i gamla fina Varberg. Jag skulle på tjejträff på lördagen och för att jag skulle slippa köra själv fram och tillbaks, så bestämde vi oss för att åka ner, hela familjen, hela helgen. Vi kom ner ganska sent på fredagskvällen och köpte därför med oss lite färdigmat på vägen ner.

I stugan var det svalt och skönt, men värmen kom fort upp i "normalt läge" när vi drog på värmefläkten och tände lite värmeljus.

På lördagsmorgonen, direkt efter frukosten, gick lilla ♥ och jag ner till stranden en sväng. Det blåste ordentligt och vågorna gick höga nere i viken. Några surfare trotsade vädret och gjorde tappra försök att ta sig upp på brädorna för att surfa på vågorna.


















Vi gick en sväng på stranden, men vinden var så isande kall så vi vände snart om och drog oss tillbaks till värmen i stugan. Efter en varm dusch var det så dags för tjejträff hemma hos Pernilla.

Alla tjejerna som kom på träffen hade med sig tillbehör till lite "Afternoon Tea". Vi hade med scones, snittar och olika sorters te. När vi hade planerat klart vårens tjejträffar blev det mumsig kakbuffé och mer te.
















En riktigt trevlig eftermiddag, även om jag blev helt slut och fick världens huvudvärk. Väl hemma i stugan igen, gick jag och la mig en stund och efter nån timme försvann huvudvärken. Det är märkligt hur kroppen reagerar när det blir för mycket ljud och intryck... Jag VILL ju umgås och göra roliga saker, men hjärnan protesterar för det vilda och kroppen signalerar "bort, bort, fara, fara"...

På söndagen var vi och hälsade på pappas kusin, som numera bor i Varberg. Hon börjar bli lite till åren och man vet ju aldrig... Lite snurrig hade hon blivit, men trots många upprepningar av olika slag, var det riktigt kul att träffas igen.

Idag, måndag, var stora ♥ och jag på IKEA och beställde vårt kök. Åh, så skönt det ska bli med ett nytt fräscht kök!! Och vi är sååå nöjda med hur det kommer bli! Cirka fyra veckors leveranstid är det, så i mitten av februari kommer det förmodligen en lastbil med en stor leverans till oss.

























Nu blir det till att packa allt som finns i skåpen och riva ut allt. Alla skåp ska ner och bort och sedan ska det läggas nytt golv och sättas nytt tak. Var spisen ska stå och var vi ska laga mat under den här tiden, vete gudarna... Vi kanske får stå i garaget och laga mat ett tag... Det bästa hade varit om man hade haft tillgång till ett annat kök, dit man hade kunnat gå och äta varje dag. Kanske kan vi ta in på något lyxigt spahotell ett tag...?! Synd att mina föräldrar har flyttat härifrån...

Nej, nu blir det till att hjälpa lilla ♥ med engelskaläxorna en stund.

Ta hand om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar