Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 januari 2015

Nattskratt

Igår natt vaknade jag två gånger av att jag skrattade... Jag drömde förmodligen något roligt, men jag minns inte vad. Det kändes i alla fall väldigt skönt att vakna av sitt eget skratt!

I natt kommer jag, med största sannolikhet, inte att vakna av skratt. Stormen Egon härjar här utanför och det är riktigt läskigt nu. Det smäller och knakar och skakar i hus och fönster.

På andra sidan vägen är det en stor byggarbetsplats och där ifrån flyger det lite av varje ut på vägen. Skanska får nog skicka ut folk som städar upp allt i morgon... För en stund sedan flög det förbi stora frigolitbitar utanför köksfönstret, soptunnorna for runt ute på vägen och de stora urnorna, ute på altanen, hade vält.

Så fort det blir morgon, får vi gå ut och inspektera eventuella skador.

God natt - hoppas ni kan sova fast Egon härjar där utanför...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar