Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

25 januari 2015

Hjärnkaos & betongkropp

I fredags, igår och idag har vi röjt i köket. Vi har packat och tömt och burit ut skåpsluckor. Idag har stora ♥ rivit ner "bardelen" som tidigare avgränsade köket. Nu är det luftigt och det känns jättestort! En liten försmak av vad som komma skall..!

Igår satte jag mig på golvet, i ett anfall av trötthet, och jag höll på att inte komma upp. Kroppen la av fullständigt... Helt urlakad satt jag där som en säck potatis, en lång stund, tills stora ♥ hjälpte mig upp på fötter igen.

Idag tog jag slut igen... Det blev nog för mycket ljud och för många intryck under dagen när skåp och lister revs. Med huvudvärk och en kropp som kändes tung som betong, landade jag i soffan. Där blev jag liggande tills huvudvärken släppte greppet om mig.

Det är lite tröttsamt det här, att kroppen reagerar som den gör, så fort det händer något... Nu blir det lugnt och stillsamt ett litet tag och sedan är det dags att fixa tak, spottar och golv innan köket kommer.

Dagarna framöver får nog tas till vara för vila, om jag ska orka med det här...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar