Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 januari 2015

Äppelsnurr

Igår när jag stod och skalade några äpplen, fick jag en sån där flashback man kan få ibland. Jag kastades tillbaks cirka 45 år i tiden och mindes när min  mormor skalade äpplen. Då skojade vi alltid och hon försökte göra så långa hela skalningar som möjligt. När mormor lyckades skala hela äpplet i en enda lång snurr, så var lyckan total! Och när jag sedan fick äta upp skalet som mormor skalat, så var den stunden guld värd.

Tänk vad olika det är; idag blir barnen lyckliga när de får en ny telefon eller ett nytt data-/TV-spel. Förr blev jag glad när äppelsnurren blev längst och jag sedan fick äta upp den...

Hoppas att ni får snurrat några äpplen i helgen..!

Kram på er och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar