Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

27 december 2014

Hej mitt vinterland

Klockan 04 i natt, ringde telefonen här hemma. När jag gick upp för att svara, slängde jag ett öga ut genom fönstret och när jag såg hur det såg ut där utanför, så visste jag vem det var som ringde. Det var dags för stora ♥ att ge sig ut och ploga. Det hade, sedan vi lagt oss, fallit cirka 10 cm snö och där utanför var det alldeles vitt och fint! Härligt!! Äntligen! Som vi har väntat på det här! Lite riktig vinter!! Det var nästan så att jag klädde på mig och gick ut för att yra runt i snön en stund, men sängen kändes faktiskt som ett bättre alternativ vid den tiden...

Nu gäller det att njuta av vintervädret, för tittar man på prognoserna framåt, så ska det bli plusgrader och regn redan vid nyår...

I morgon är det jag som ger mig ut med kameran och förevigar vintern 2014!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar