Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

3 december 2014

Massage på djupet

Det senaste halvåret har jag gått på massage. I början var det varje vecka, men efter hand har detta utökats till varannan vecka, var tredje vecka och nu det sista har det varit var fjärde vecka.

Det är en behandlande massage och det har verkligen gjort underverk med min kropp! I våras hade jag ont överallt... I ryggen, i nacken och axlarna, i benen, knäna, armbågen, fötterna... Ja, i princip hela kroppen värkte på mig.

Gunilla har sedan masserat och jobbat så himla bra med mig, så nu är nästan allt borta. Det är helt underbart! Jag kan röra mig utan att få ont... Stressen, som orsakade min sjukskrivning, har satt sig i nacken så det får hon fortfarande jobba hårt med, varje gång jag är där.

Gunilla jobbar på djupet med musklerna och i början skrek jag nästan när hon satte igång massagen. Det gjorde så förb---at ont att jag fick lägga all kraft på att inte dra undan armen eller benet när hon masserade. Ibland rann tårarna och ibland fick jag bita ihop ordentligt. Ibland har jag nästan skrikit högt för att det har gjort så ont. Ibland har hon till och med fått avbryta, när det har varit outhärdligt... Men nu, efter ett halvår, är det riktigt skönt när hon masserar. Det känns hur musklerna får ny energi och hur blodet strömmar igenom när hon jobbar med dem. Efter massagen är jag helt öm i kroppen, men det känns ändå underbart på samma gång!

Tänk att något som till en början gjorde så ont, nu känns så skönt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar