Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 september 2015

Ett eget rum...

Jag målar och målar och målar... Mandalas och diverse målarböcker för vuxna. Det är en bra avkoppling för hjärnan och kroppen att bara sitta ner och låta pennorna fara över pappret. Färgerna och motiven väljer jag efter dagsform. Oftast väljer jag ljusa färger, starka färger eller milda färger. Men ibland blir det lite mörkare toner - men då är det för att motivet kräver det...



Jag har nu skaffat mig en hel massa olika målarböcker och minst lika många pennor. Favoritpennorna är gelépennorna från Panduro... De är sköna att måla med och de täcker bra. Nackdelen är att de även täcker linjerna på sidan, så man får vara väldigt petig när man målar med dem.

Drömmen (som min kusin kläckte) vore att få ett alldeles eget rum där jag kan ha alla mina saker och där jag kan sätta upp en Mandalatapet och måla på väggen... DET vore helt fantastiskt..!

Ibland får man fortsätta drömma och ibland blir drömmen verklighet...

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar