Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 september 2015

Shopping, spel och dumt bus

I lördags hade vi två fina vänner på besök. Killarna körde till golfbanan för att gå en runda och vi tjejer körde ut på en liten shoppingrunda.

"Hemma hos oss", i Sandared, har ju stängt, men öppnat igen för att sälja ut sitt lager. Där kikade vi in... Och jisses, så mycket folk! Det var fler än vi som tänkt oss en liten shoppinglördag, minsann... 50% rabatt på all inredning, textiler mm. och 70% på alla kläder och smycken. Jag tänkte bara kika lite, men som vanligt som finns det alltid sånt som jag inte vet att jag behöver innan jag ser det...

Klev ut ur affären med bubbelbadolja, doftljus, kryddskyltar (Ernst) och ett halsband... Suck..! Ja, ja... Det blir nog väl. Oljan går åt, liksom ljuset. Halsbandet kan jag ju använda någon gång och kryddskyltarna passar ju bra till våren när vi planterar nya kryddväxter. Men då kanske det inte var så dumt i alla fall..? He he... Man får ju intala sig...

Nästa affär blev "På Pall", i Viared. De hade öppnat dagen innan och där brukar det alltid finns något som man faktiskt behöver..! Men jag blev nästan lite besviken den här gången. Det fanns faktiskt inget som jag egentligen behövde... Vi har fyllt vårt eget lager med ljuslyktor (med råge) och något annat hittade jag inte. Jo, jag köpte ju lite konstgjorda växter och en stor korg, att ha filtar i här hemma. Alltid något..!

Väl hemma blev det en vilostund och sedan var det dags att fixa lite champagne och tilltugg.

Foto: Mona Grundel
























Mat och dryck och en supertrevlig kväll senare så avrundade vi kvällen med ett spel. Ett spel som faktiskt var himla kul. Ja, inte bara för att jag vann, utan för att det var ett bra spel. Har man inte kunskaperna, så kan man ju alltid gissa.

Det enda molnet på vår himmel den här kvällen var att några rastlösa och korkade människor beslutade sig för att kasta ägg på vårt köksfönster...

























En riktig fullträff, på det stora fönstret... Ägget rann sakta ner för rutan, under tiden som stora ♥ gav sig ut för att spana på misstänkta personer. Svårt att veta, när man inte ser när det händer... Vi har i alla fall gjort en polisanmälan nu... Trist att det finns "folk" som inte begriper bättre än så här... Där har föräldrarna helt klart missat en del i uppfostran..! Bus kan man göra, men man förstör inte för andra!! Det gjorde inte vi heller när vi busade som ungdomar... För vi visste var gränsen gick..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar