Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

23 maj 2011

Fresita och barnkalas

Vilken helg vi har haft..! Som sagt; man borde vara ledig två dagar extra för att kunna vila upp sig efter helgerna...

I fredags var vi hemma och grillade och satt ute på terassen och njöt av den fina kvällen. I väntan på att grillmaten skulle bli klar, tog stora ♥ och jag varsin Fresita. Det är ett jordgubbsbubbel - supergott! Det finns i stora flaskor att köpa och så kan man beställa små flaskor oxå om man inte vill dricka upp en hel flaska varje gång. Vi har köpt små flaskor - men det är ju så gott så man kan ju dricka ett par stycken ändå och då misstänker jag att vi lika gärna kunde druckit en stor istället! Men det är lite mysigt att sitta ute på terassen och zippa på en kall Fresita i solnedgången!

I lördags var lilla ♥ och jag först på ridskolan och sedan skulle hon på barnkalas hos en klasskompis. De skulle ha baklängesparty... Allt de hade på sig skulle sitta bak-och-fram eller ut-och-in eller hur man ville. När hon var på kalaset passade jag på att köra in till Borås för att handla de sista presenterna till hennes födelsedag! Nöjd och glad hämtade jag henne framåt eftermiddagen.

I söndags var det dax för lilla ♥ att ha sitt kalas. Hon hade valt temat: maskerad! Hon själv skulle klä ut sig till katt och jag klädde ut mig till ett troll. Det var superroligt att fixa i ordning sig! Jag var ute i jorden och smutsade ner mig på armar och i ansikte och så sminkade jag till lite svarta prickar och brunt smink runt ögonen. När hennes kompisar kom så var det en salig blandning av olika karaktärer; prinsessor, feer, kinaflickor, katter, catwoman och en massa fler. Alla hade ansträngt sig och det var väldigt roligt att se!
Kalaset blev väldigt lyckat och alla verkade nöjda. Vi åt och lekte och rätt som det var började föräldrarna droppa in - precis lagom! Lilla ♥ var superglad för alla fina presenter hon fått och hon somnade väldigt gott och snabbt på kvällen...

Idag är det måndag - igen... Jag fattar inte hur fort en helg kan gå..! Men å andra sidan så är det ju snart helg igen och sedan en ny vecka och snart är det semester! DIT längtar jag väldigt mycket just nu...!!

Ta hand om varandra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar