Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

10 maj 2011

Hemkomst och kalasförberedelser

Helgen som gick var toppen! I lördags fick vi besök av underbara vännerna Mona och B-M, från Varberg. Vi shoppade loss i Bollebygd (på Fröken Emma och på Trendmakeriet) och sedan åkte vi hit hem och åt lite lunch. När den var uppäten körde vi till Grovare och hälsade på hos Lotta och där fick vi oxå handlat lite... Konstigt vad lätt pengarna rullar... B-M sa att det var lika dyrt att åka till Bollebygd som att dra iväg på charter... Ligger nog nåt i det, kanske...! :)

På kvällen grillade vi och satt och pratade tills ögonen inte klarade av att vara öppna längre. I söndags gick vi en promenad efter frukosten och hamnade på en liten loppis. Där fick vi fyndat lite till... När de åkt hem, hade jag en stund för mig själv innan jag gick ner till mina föräldrar för att äta lite kvällsmat.

Igår kom så äntligen stora ♥ hem från sin storstadsresa. Som jag har längtat! Vi satt ute på terassen igår kväll med lite rosévin och myste och njöt av den fina kvällen.

Idag har lilla ♥ och jag förberett inför hennes kalas som ska vara om cirka två veckor. Barnkalaset, alltså! Hon har velat lite; disco eller maskerad... Men bestämde sig till slut att vi kör maskerad! Vi fick tillverkat några inbjudningskort och sedan körde vi runt och lämnade över dessa personligen. Äntligen är DET klart! Jag brukar vara ute i god tid när det är såna saker, men i år är allt bara kaos. Jag har ingen koll alls... Hoppas att kalaset går bra ändå... Det är väl bara att improvisera och tuta och köra?!

Ta hand om varandra!

Kram

Bilden lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar