Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

26 september 2011

Bokmässan

Igår var jag på bokmässan i Göteborg! Det blev en heldag bland tusentals människor och miljontals böcker. Jag var där tillsammans med Heléne - en "gammal" kompis och klasskompis från förr. Vi har nog inte setts på sådär 25 år, så det var superroligt att träffas igen!

På mässan fanns allt man kan tänka sig i bokväg... Jag hade bestämt innan att jag skulle bara köpa två böcker; en till mig och en till lilla ♥... När jag kom ut från mässan kunde jag summera totalt åtta inköp..! Fyra böcker till lilla ♥, tre till mig och en till hela familjen. Största fyndet och det som är mest glad för, var Johan Theorins nya bok: "Sankta Psyko". Att jag fick den signerad var ett stort plus! Johan brukar skriva böcker som utspelar sig på Öland (Skumtimmen, Nattfåk och Blodläge), men denna boken utspelar sig på Västkusten..! Jag misstänker att det är en bok som jag kommer sträckläsa, så det gäller att välja tillfälle när jag börjar med den...

Med ömma fötter och med stumma ben åkte jag nöjd med tåget hem efter en heldag. Nu gäller det att ladda inför nästa mässa... Hästmässan om två veckor!

Ha en bra dag där ute!

Kram

Bokmässan i Göteborg 25/9 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar