Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 september 2011

Kloka ord

Jag är med på olika sidor på Facebook och i en del grupper får man till sig en hel del kloka ord som tål att tänkas på... Jag vill gärna dela med mig av dessa... Läs och ta orden till dig!

"Du gjorde ditt bästa, annars så hade du gjort bättre". (Dalai Lama)

"Skjut inte upp det som är viktigt för ditt välbefinnande. Det är idag du ska börja leva fullt ut, inte när du har vunnit på lotto eller gått i pension. Skjut aldrig upp livet"! (Robin Sharma)

"En människa som mår bra har aldrig behov av att attackera eller förlöjliga en annan människa". (Kay Pollack)

"What's done to the children is done to society". (Buddha)

"Att förlora sin Kraft är som att genomgå alla "Sju dvärgarnas stadie": Först blir man TRÖTTER, sen blir man BLYGER - orkar inte träffa människor ... sen blir man BUTTER - ledsen och dämpad sen blir man TOKER - står inte ut och tror man blivit tokig ... ... sen blir man PROSIT - immunförsvaret har sänkts sen blir man KLOKER - omvärderar livet .... och slutligen blir man GLADER - blir stark, vågar säga nej och känner glädje!" (Okänd)

"Vad händer om du byter ut "jag måste" till "jag vill"? (Okänd)

"All haters are losers, even when they win" (Paulo Coelho)

”Det finns en anledning till att backspegeln är så liten och att vindrutan är så stor.
Dit du är på väg är nämligen mycket viktigare än där du har varit."
(Okänd)


Ja, det finns en evig ström av kloka ord där ute... Jag skulle kunna skriva spaltmeter med dessa, men jag nöjder mig med detta så länge... Håll till godo!

Kram

Nu njuter vi av de sista rosorna i trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar