Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 september 2011

Dåligt samvete...

Förra hösten skaffade vi oss ett fadderbarn. En liten tjej på åtta år från Sydamerika. Det kändes helt rätt med tanke på att lilla ♥ kommer därifrån. Jag har tidigare ansvarat för kontakten med fadderbarnet vi hade på Räddningstjänsten i Varberg, och tänkte att det här kommer gå lika bra! Hmm... Jag har inte skrivit en rad sen vi fick henne för snart ett år sedan... Dåligt samvete!! Jag har haft kuvertet liggande framför mig på skrivbordet läääänge... Jag har haft en vykort, som vi skulle skickat till henne, liggande framför mig läääänge... Men har jag skrivit?! Nej! Dåligt samvete!!

Men idag! Äntligen tog jag mig i kragen och skrev några rader och bifogade några kort på familjen och skickade iväg hälsningen. Det var ju inte så svårt och inte speciellt betungande heller för den delen... Men varför är det så svårt att få vissa saker gjorda, då..?! Det ligger bara där och gnager på samvetet och så är det så himla skönt när det är klart... Jag ska försöka utnyttja min sjukskrivning till att få betat av vissa såna där "surdegar" som ligger. Strunta i datorn och TV:n och allt det där andra som är så mycket bekvämare och skönare... Ska göra mig av med allt som ligger... Nu! Men först ska jag äta lite lunch...

Ha en bra dag och se till att ni får betat av allt det där som bara ligger och skräpar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar