Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 september 2011

Höst och tunnelskräck

Nu är det verkligen höst ute... I veckan som gick var det frost i två nätter, så stora ♥ fick skrapa rutorna när han skulle till jobbet. Man ser ju på träden att de börjar fälla sina löv och att löven nu ändrar färg. Det är så fint när löven blir röda, gula och orange i en salig blandning och när luften blir så där underbart frisk. En annan sak som är bra med hösten är att nu kan man äntligen tända alla de där ljusen som man bunkrat upp vid varje IKEA-besök... Man kan tända ljus och krypa upp i soffan tillsammans och bara mysa..! ♥















När jag går och hämtar lilla ♥ i skolan så genar jag genom området där jag bodde som tonåring. Jag går även igenom en tunnel under en väg på vägen dit. Den tunneln gick jag så himla många gånger igenom när jag bodde i Bollebygd under min ungdomstid. Vi cyklade och gick överallt och tunneln var en av vägarna när man skulle till norra delen av samhället. Den var lite läskig för det var buskar runt om som hängde ner och det var alltid mörkt i tunneln. Ibland när man skulle hem på kvällen så klättrade vi uppför slänten och sprang över vägen istället... Idag när jag går där, så tycker jag inte att det är läskigt alls. Tänk så saker kan ändra sig när man ser det i ett vuxenperspektiv...





















Hoppas ni har en skön söndag tillsammans med era fina!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar