Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

4 september 2011

Det gör ont...

... i nästan hela kroppen idag! Igår flyttade jag kullersten från ena hörnet av trädgården till en rabatt i andra hörnet. Just då tyckte jag att det gick riktigt bra och lätt, men idag... Aj, aj, aj..!! Det känns som om axeln har gått ur led och i vissa lägen går en smärtstråle genom axeln, upp i nacken och sedan rakt ut i armen... Fördelen är att ryggen klarade av jobbet! Bland kullerstenarna finns nu en stor Iris och två sorters blåbärsbuskar - som jag hoppas växer till sig till nästa år..! Vi fick dem av min kompis, Anette, som inte kunde ha dem kvar på sin balkong i vinter. Jag har låtit dem stå ute på gräset sen vi fick dem och igår kunde vi skörda ett (!!) blåbär! :)

Vi var oxå på Landvetters handelsträdgård och köpte en höstsyrén och en Hortensia som jag oxå fick planterat igår. Stora ♥ fick lagt lite kantsten och började platta till gräsmattan med en vält. Lilla ♥ var inne hela dagen och plockade undan allt som låg på skrivbordet... Ja, det tog faktiskt hela dan, så ni kan ju föreställa er hur mycket prylar det låg framme... Kan undra om man själv var sån så man lät allt ligga framme som man tog fram..? Förmodligen..!

Ha en bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar