Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 mars 2011

Längtan

Sedan jag flyttade hit till Bollebygd, från Varberg, så är det många som frågar om jag inte längtar tillbaks till kusten och havet och Varberg. Men faktiskt, när jag känner efter, så gör jag inte det. Inte alls! Det jag kan sakna ibland är ju att bara kunna gå ner till havet och sätta sig på en sten och glo rakt ut över havet. Själva frihetskänslan man får där... Här kan jag köra upp till Ballasjön och sätta mig på bryggan och glo, om jag vill - inte riktigt detsamma, men ändå..!

Jag tog med mig några flaskor med havssand och snäckor när jag flyttade och de står i fönstren lite här och där. Blir längtan för stor så kan jag bara sjunka ner i en fåtölj med flaskorna jämte mig och låtsas att jag är vid havet...

Ta hand om varandra och njut av det ni har här och nu!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar