Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

13 mars 2011

Vårkänslor...

NU verkar det banne mig som om våren är på gång..!! Det är i skrivande stund +7 grader utanför fönstret och i landet börjar de små snödropparna sticka upp. Ljuvligt!!

Häromdagen såg jag en nyckelpiga som kröp (säger man kröp om nyckelpigor..?) på framrutans insida i bilen..! Den såg pigg och glad ut där den traskade omkring... Jag undrar vart den har bott under vinterhalvåret och hur den kom in i bilen...

Jag kan i allafall säga att våren är SÅ himla välkommen hit!! Jag gillar vintern med snön och kylan och allt vad det innebär, men nu har den varat lite väl länge... Jag vill sparka av mig kängorna och termobyxorna och vantarna och den tjocka jackan - NU!!

Ta hand om varandra där ute och njut av värmen som kommer smygande!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar