Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 mars 2011

Lilla hjärtat på disco

Ikväll är lilla ♥ på disco på skolan. Hon gjorde sig i ordning snabbt som bara den - varför går det så mycket snabbare när de ska iväg på nåt som är roligt...?! Pigg och glad hoppade hon in i bilen och så åkte vi och hämtade en kompis till henne, som oxå skulle på discot. Det var två förväntansfulla tjejer som släpptes av vid matsalen. Jag fick följa med in och se till att kläder och pengar hamnade där de skulle och sedan studsade de in i takt med musiken. Jag stod kvar en stund och smygkikade på dem när de stuffade runt på dansgolvet. Men när jag skulle gå kändes det jätteknepigt... Ja, jag vet att det är barnsligt och att hon klarar sig utmärkt, men ändå... Jag lämnar mitt barn helt utan egen uppsyn till helt främmande människor! I 2½ timma!!! Med en klump i magen åkte jag hem igen - och då hade jag försäkrat mig om att hon visste var lappen med telefonnummer fanns och att hon inte fick vänta utanför när det var slut... Gode tid, vilken hönsmamma jag har blivit!! Nu räknar jag ner tiden och kollar klockan hela tiden, så att jag inte missar att hämta henne..! Jag åker nog förresten ner lite tidigare och smyger på dem en stund innan det är slut... Än så länge tycker hon inte att jag är pinsam, men om jag smyger på henne när hon kommer upp i tonåren, så kommer hon nog tycka att det är hur jobbigt som helst...! Så jag får ju passa på..!!

Ha en god helg och ta hand om varandra!

Kram

Bilden lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar