Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

20 mars 2011

Vårplantering

Idag åkte vi till Alfredssons blommor för att köpa lite blomjord. Vi tänkte nämligen att vi skulle så några tomatfrön. Jag brukar alltid köpa färdiga plantor, men för en gångs skull ska vi göra det från grunden. Lite kul är det ju faktiskt när man ser att det börjar gro i jorden.

På Alfredssons blommor fanns det en hel del att tillfredsställa ögat med och på utsidan hade de ställt upp vårblommor... Vårblommor! Som jag har längtat..!! Jag var ju bara tvungen att plocka till mig några plantor innan vi kunde åka därifrån. Väl hemma ficka jag rotat fram en balja att sätta ner dem i och när allt var klart kunde jag nöjt konstatera att det blev en ganska bra vårplantering utanför dörren. Om nu bara värmen kunde infinna sig oxå...

Ta hand om varandra i väntan på våren!

Kram

1 kommentar:

  1. hej nu är det vår när man börjar vår planterar i krukor mm hälsninar mariette

    SvaraRadera