Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

4 mars 2011

TV-kval

Häromdagen fick jag ett kuvert på posten och i det låg det en skrivbok. På utsidan stod det "En boks resa genom Sverige"... Öppnade och läste att den kom från en 4:e klass i Oskarshamn. De håller på att arbeta med Sverige och var olika städer och samhällen ligger samt vad som är specifikt för just de ställena och de bad mig skriva om samhället där jag bor. Jag fick fundera lite... Vad är det för speciellt med Bollebygd..?? Ja, förutom att jag bor där med mina två hjärtan, då förståss..! Vi har en skidbacke (som för övrigt har varit stängd i flera år) med lift och tre nerfarter. Vi har lite drygt 8000 invånare. Vi har Stenkulla vatten - som faktiskt är ett av de bästa vattnen i hela Sverige vågar jag påstå! Vi har skog och öppna fält, vi har vandringsleder, många sjöar, fina åar och fina ridmöjligheter. Här finns möjlighet att fiska och att bara vara... Ja, det var ju faktiskt inte så tokigt, tänkte jag och skrev i boken. Sedan ville de att man skulle klistra in några foton från samhället. Jaha, inga problem! Jag googlade på Bollebygd och började kolla igenom fotona... Men herregud! Vilka trista bilder..!! Bara foton på folk och en och annan logga... I princip inga naturfoton eller foton från samhället... Bedrövligt! Till slut hittade jag information om Stenkulla vatten och fick klistrat in en bild därifrån på två flaskor vatten... Ja, ja... det blir nog väl ändå - de har ju i allafall fått information om samhället och det var ju det som var meningen!

Ikväll blir det lite grillat kött, hasselbackspotatis (ja, det var hur länge sen som helst!), pepparsås och till det lite gott vin. Sen börjar ju det svåra valet... På spåret eller Let´s dance...?! I På spåret är min bonuskusins sambo med och tävlar i semifinalen - och det vill jag ju gärna se! Men Let´s dance är ju oxå bra och det passar lilla hjärtat bättre... Jag brukar nästan alltid somna innan Let´s dance är färdigt, så jag ser sällan vem som åker ut... Hmm... Ska kanske spela in På spåret och sedan den sista delen av Let´s dance, så kan jag se det i morgon eller på söndag! Då kan jag få se allt jag vill se och lilla hjärtat blir oxå nöjd! Japp, så får det bli!

I morgon är det ingen tvekan om vad vi ska se på TV..!! Melodifestivalens Andra Chansen, förståss!! Jag och lilla hjärtat är ensamma hemma så vi ska ha en tjejkväll laddad med godsaker att både spisa och äta och dricka! Kvällens favoriter är The Moniker med "Oh My God!", Sara Varga med "Spring för livet" samt Linda Pritchard med "Alive". Ja, Shirley´s Angels är ju oxå bra... Hmm... Ja, vi får se vem det blir som går vidare till finalen! Och finalen får ju bara inget komma ivägen för!! Den ska vi se till varje pris! Jag älskar Melodifestivalen och alla tävlingar och alla människor! Att få sitta och skratta och kommentera alla och att tycka till om deras låtar och kläder och frisyrer utan att de hör och blir malliga eller sårade. Underbart! Eurovision Song Contest kan kvitta - det är här i Sverige det händer!!














Ta hand om varandra och njut av Andra-chansen-helgen!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar