Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 juli 2012

Dag 2

Idag gick det riktigt bra med Detoxkuren!

06:30
Frukost bestående av ett glas varmt vatten med limejuice, en kopp te och fruktsallad med solrosfrön och lite nötter (utan salt). Gott och jag blev mätt även i dag!

09:00
Glömmer nästan bort frukosten på jobbet och blir påmind av en kollega. Hmm... Jag var inte hungrig... Sugen, men inte hungrig... Drack en smoothie, gjord på turkisk yoghurt och färska bär. Ja, och så några nötter då förståss. En kopp te fick jag sedan med mig ner till mitt skrivbord. På skrivbordet står två flaskor med varmt vatten som jag tagit med mig hemifrån. Dessa ska jag dricka upp under dagen.

12:00
Nu är jag hungrig och äter min vitkålssallad som jag skulle ätit igår. Känner mig lite tung i huvudet och lite småknepig i magen. Vet inte riktigt vad som händer - om det händer... Efter maten, känns det lite bättre. Dricker mitt varma vatten - som inte är så varmt längre - och äter lite nötter och russin. En av mina kollegor kommer med en glass och sätter sig strax intill och äter... Mmm... Gott, och jag tänker att det vore smaskigt med en glass... Frestelse! Men jag rättar min hjärna och vänder bort huvudet. Ha! Duktig däga!

15:00
Eftermiddagsfika: fruktsallad, nötter och te. Nu börjar det rätta till sig och till och med huvudet känns bättre!

16:30
Hämtar lilla ♥ hos svägerskan och blir bjuden på en kolakaka som de har bakat... Frestelse! Men jag tackar nej, trots att handen är på väg att ta av gammal vana..! Bra!! Två frestelser är avklarade idag!

18:00
Kvällmat, bestående av en vegetarisk risotto. Råris, lök, vitlök, röd chili, katrinplommon & ärter. Vi skulle haft röd paprika i oxå, men det glömde jag bort i röran i affären igår... Till risotton hade vi turkisk yoghurt blandad med lite flytande honung. Underbart gott! Lite för lite mat, men det är väl så att man ska vänja sig vid mindre portioner nu... Tog lite frukt efter och det gjorde mig mätt.

En bra dag! Två frestelser avklarade och besegrade! Känner mig stark och väldigt envis... Belönade mig med en dörrstopp på väg hem...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar