Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 juli 2012

Detoxdagbok


Idag börjar Detoxkuren som ska rena kroppen från slaggprodukter och annat som förorenar på insidan. Jag har testat detta en gång innan och då fungerade det riktigt bra! Hur det går den här gången återstår att se – jag testar i tre dagar först, och går det bra kör jag tre dagar till, tre dagar till och sedan tre dagar till. Men bör köra kuren i 7-14 dagar för bästa effekt.

Dag 1

06:30           
Dagen börjar med ett glas varmt vatten som innehåller en matsked limejuice. Efter det en mumsig fruktsallad bestående av kiwi, banan, äpple och vindruvor. På dessa frukter strör jag solrosfrön. Mums! Till fruktsalladen en mugg med grönt te. Känns okej och jag är lagom mätt.

08:00           
Anländer till jobbet och packar upp min mat. Upptäcker att jag har glömt lunchen hemma i kylskåpet…Suck! Får gå bort till ICA och köpa en sallad istället. Är lite småsugen så jag knaprar på lite nötter jag har med mig.

09:00           
Äter mer fruktsallad och nötter och dricker ett glas varmt vatten. Det känns än så länge okej.

11:30           
Tar mig till ICA för att köpa sallad. Går förbi godishyllorna utan att känna något sug. Har detoxeffekten redan börjat verka, eller är det psykiskt..?? Köper sallad och går tillbaks till jobbet och äter. Dricker ett glas varmt vatten till.

14:00           
Nu börjar jag bli såsig i huvudet och huvudvärken ligger på lur… Man får INTE äta
huvudvärkstabletter, så jag hoppas att värken inte bryter ut… Läser att man bör starta Detoxkuren en fredag eftersom de första dagarna är jobbigast… Hm, typiskt – här startar jag det en måndag med en full arbetsvecka framför mig… Ja, ja – det SKA gå ändå!

Är inte hungrig och inte törstig. Tvingar i mig ett glas varmt vatten – får försöka komma ihåg att ta med mig te i morgon – varmt vatten är rätt trist…

15:15           
Går upp till köket och hämtar resterande fruktsallad samt ett glas varmt vatten… Hittar en tepåse med grönt te och lägger den i vattnet. Mmm… gott! Efter lite frukt och gott te, så känns det bättre igen. Magen är mätt och jag känner inget sug alls!

17:00           
Åker från jobbet för att handla lite mer frukt och grönsaker innan jag kör hem. I affären är det fullt med folk, inga anställda att be om hjälp och den man råkar stöta på ger fel upplysning. Jag känner hur blodsockret sjunker och irritationen ökar i takt med att klockan går… Godis över allt, barn som skriker och en scanning som inte fungerar. En lång kö med en okunnig kassör – nu är det nära… Nära att jag skriker rakt ut; ”JAG VILL HEM OCH ÄTA!! SLÄPP IGENOM MIG NU!!

Blir tillslut färdig med allt och kör hemåt. Maten vi planerat är försenad, men tillslut står den på bordet. Hungern sliter i mig och jag kastar mig över maten som smakar… Urk… Rotfruktssoppa, potatis, morötter, rödbetor och rotselleri…Ingen hit alls… Tur att jag köpt jordgubbar till efterrätt!

21:00           
Är hungrig och vill bara gå och lägga mig så att den här dagen tar slut…

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar