Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

6 juli 2012

Snigelfart

Åh, så sakta dagarna och veckorna går... Det sniglar sig sakta fram mot semestern... Det känns som en evighet innan vi oxå kan gå hem och skrika "SEMESTER!!" åt alla som vill lyssna. Nu känns det verkligen som att det är dax för årets ledighet! Jag har Spanien-abstinens; så fort solen skiner (och det händer ju inte för ofta!) så känns det som Spanien, när jag kör bil, när jag öppnar dörren på morgonen och när jag går ute i sandaler. Det ÄR verkligen dax nu! Eller borde vara, i allafall! Men tyvärr... Vi får allt vänta lite till...

Idag har det varit grått och nu på eftermiddagen regnar det. Det går väl an när solen skiner och man kan vara ute. Men nu, när det öser ner, så vill man inget hellre än att bara krypa ner under ett täcke och sova bort tiden.

Ja, ja, det kommer soliga och varma dagar - det VET jag med säkerhet! Och vi längtar..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar