Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

14 juli 2012

Personlig konkurs

Igår kväll spelade vi Monopol här hemma. Stora ♥, lilla ♥ och jag. Vi gick ut för fullt och handlade och köpte och satte dit hus efter hus och till slut även stora röda fina hotell. Varv efter varv med böter hit och dit. Ända tills jag lyckades komma över både Centrum och Norrmalmstorg där jag satte upp hus och lite senare även hotell... Först gick lilla ♥ i personlig konkurs och till slut gick även stora ♥ i personlig konkurs... De var lite småsura när de insåg att det var på väg utför, men jag jublade och njöt av segerna sötma! HA!



När spelet var slut och jag räknade ihop mina pengar, så hade jag lyckats skrapa ihop lite drygt 140 000:- i kontanter..! Plus ett antal hotell och ganska många gator... He he he..! Nu tjurar lilla ♥ och säger att "Det där var inget roligt spel!" medans stora ♥ verkar vara ute efter revansch... Ja, ja, vi får väl se... Jag tänker i allafall njuta av segern ett tag till!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar