Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

19 juli 2012

Dag 3 och 4

Oj, oj, oj, tiden rusar iväg lika fort den här veckan minsann... Jag fortsätter med Detoxkuren och det går finfint! Problemet är väl egentligen att jag inte riktigt vet vad jag ska laga för mat... Men nu har jag beställt och fått en bok som handlar om Detox och som är full av smaskiga recept som snart ska provas.

Igår gick allt bra; jag åt frukost som vanligt, vid samma tid och med samma innehåll som dag 1 och 2. Jag smaskar nötter och dricker varmt vatten och varmt te. Till lunch igår åt jag köpesallad - det funkar det oxå! Till kvällsmat blev det... Hmm... Börjar jag bli senil eller är det en biverkning, tro... Skojar bara! Till kvällsmat blev det rödbetor med getost, pinjenötter som stått en stund i ugnen och över allt ringlade vi honung. Till rödbetorna serverades det ruccolasallad. Mums! Det är verkligen en smaksensation den där blandningen!

Idag har jag ätit vegetarisk risotto till lunch och till kvällsmat blev det en vitkålssallad med riven vitkål, rivna morötter, rivet äpple, russin och hackade valnötter. Över salladen klickade vi turkisk yoghurt blandad med lite senap. Gott, gottigottgott!

Man vänjer sig vid att äta lite och att inte äta mackor och yoghurt och pasta och godis och kött och allt annat som man annars äter i tid och otid. Nu känns det inget i huvudet och inget i magen. Allt verkar ha stabiliserat sig. Skönt!

Inga frestelser eller andra fällor idag heller... Allt är lugnt... Jo, förresten, igår när jag var ute och köpte lunchen, så gick den ena efter den andra förbi med systempåsar. Detsamma när jag hade kommit hem och skulle in och hämta paket så kom det flera personer bärandes de små lila påsarna. DÅ kände jag att det hade varit gott med ett glas kall rosé... Men icke sa Nicke; inget vin och ingen alkohol alls under kuren!! Ajabaja! Bara vatten och te..! Men nästa vecka...! DÅ kan jag ta ett glas vin och DÅ kan jag njuta lite extra av det! För den som spar han har..! (Fast inte lika roligt...!)

Kram

Bilden är lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar