Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

27 juli 2013

Krabbor och klädbad

Vi hade ju besök i veckan av M, L, F och V. Det var så trevligt och roligt! Vi grillade, drack lite vin, pratade och fiskade krabbor. Ja just det, vi badade ju också! En del med kläder och en del med badkläder..!

Krabban som lilla ♥ fiskade upp!














Det hände när vi var och fiskade krabbor... L stod ute på en sten och försökte få en krabba att nappa på betet. V skulle då kliva ut till henne för att få tag på den stora krabban som siktats där ute. Hon tog tag i handen på V och sa till honom att akta sig för den blöta delen av stenen, då den är vansinnigt hal... Han tar ett stort kliv och... halkar och glider sakta ner i vattnet... På rygg... L, som håller i V, glider ner hon också, när hon försöker hålla V över vattnet, och landar på ändan i vattnet. Det hela såg väldigt roligt ut och vi andra hade lite svårt att hålla oss för skratt... Det gick ju bra, som tur var, och ingen skadade sig, så då får man väl lov att skratta lite..?

På stranden låg en ensam jordgubbe i sanden...














När alla var uppe ur vattnet plockade vi ihop våra saker och gick bort till stranden så att vi andra, som inte badat med kläderna på, skulle kunna ta oss ett dopp. Det var verkligen svinkallt i vattnet, men jag hade ju lovat att bada, så då var det bara upp till bevis. Jag tog mitt premiärdopp där och då!! Är omåttligt stolt, då jag i princip aldrig badar här hemma i Sverige... Fast jag är inte helt säker på att jag kommer bada igen... Vi får se..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar