Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

8 juli 2013

Skator

Jag tycker verkligen inte om kajor! Lika lite tycker jag om skator! Visst, skator är vackra att se på, men... Som de kan väsnas!! Speciellt nu när de har ungar..! Tidigt som attan på morgonen, mitt på dagen eller sent på kvällen... De kraxar och lever så man får inte en lugn stund. I morse vaknade jag av att de levde rövare där utanför någonstans och jag hörde hur de hackade på någonting. Jag misstänkte vad det kunde vara, så jag smög upp... Och mycket riktigt! De hade hackat i våra värmeljus ute på terrassen! Och inte nog med det; de hade dessutom stulit två stora värmeljus! Från terrassen - som till större delen är inglasad..! De är inte rädda av sig, precis! Stearinhack på bordet, två värmeljus förstörda och två värmeljus borta... J--la skator!!! Ja, det blir till att plocka in allt på nätterna i fortsättningen..! 

Men snart har jag i alla fall semester och DÅ ska det prickas skator..!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar