Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

22 juli 2013

Utlandskänsla

Vilket väder vi haft idag!! Helt underbart gott! Solen har verkligen lyst på oss från en helt klarblå himmel och termometern har visat på 30 grader..! Galet skönt! Det är nästan som om man vore på sydligare breddgrader.

























Idag körde vi till Vareborg för att plocka lite jordgubbar, men tyvärr var säsongen slut... Vi fick i alla fall provsmaka två sorter som de sålde i gårdsbutiken och när vi sedan gick därifrån, hade vi ändå lite jordgubbar med oss. Mmm... Så gott det är med färska jordgubbar!

























Vi körde några ärenden i stan och sedan landade vi på Tre Toppar i Lejet. Det var kö, men inte så farligt lång, utan att vi kunde stå där och läska oss i väntan på vår tur. Det är hiskeligt dyrt med glass därifrån, men om man inte äter alltför ofta, så är det faktiskt värt det.

























Nu, ikväll, gick vi ner till stranden för att känna på vattnet. Jag hade redan bestämt mig för att inte bada, då jag duschat och tvättat håret precis innan, men mina båda ♥♥ samt S, tog badkläder på och handduk med. Väl nere så gick de rakt ut i vattnet och därmed var årets premiärdopp gjort! Bra jobbat, alla tre! Ingen av dem är direkt förtjusta i att bada i havet, men ändå gjorde de det. Modigt, tycker jag! Jag blev lite sugen där jag stod på stranden, men jag har i alla fall lovat att ta mitt premiärdopp i morgon och så får det bli.

























Just nu är kvällen helt underbar... Jag sitter ute med ett glas rosévin och min dator. Det är inte kallt - bara skönt. Vi har öppnat alla fönster och dörrar i hopp om att kunna få in lite av den svala luften som nu kommer... Misstänker att det blir ännu en varm och svettig natt...

I morgon får vi besök av M, L, V och F. Det ska bli skoj!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar