Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 juli 2013

Vilken dag!

Oj, nu har det gått så där fort igen... Några dagar försvinner i ett nafs... Vi har semester och njuter för fullt av slappa dagar och dagar med full fart. Idag när jag vaknade så var det en sån där dag, ni vet, då man inte kan ligga kvar i sängen utan bara vill ut. Solen strålar från en klarblå himmel och det är näst intill vindstilla ute. Fåglarna kvittrar (ja, okej då, skatorna kraxar och kajorna skriker...) och daggen ligger kvar i gräset. Jag tog med mig telefonen, datorn, kameran och några tidningar ut och ligger nu ute på altanen och skriver. Det är helt vindstilla och alldeles fridfullt...


















I förra veckan var ju lilla ♥ bästa kompis här. De lekte som bara de kan göra. Oavbrutet och utan tjafs eller rastlösa stunder. Vi var även, som jag skrev om tidigare, ute på lite äventyr tillsammans. Dagen innan M skulle åka hem, åkte vi till Göteborg och Slottskogen. Det är så fint där i parken med allt det gröna och så hipp-som-happ dyker det upp lite djur här och där. Vi var där i flera timmar tillsammans och det var jättemysigt. Vi avslutade besöket på den stora lekplatsen som finns där. Så mycket roliga klättergrejer det fanns! Det är nästan så jag önskade att jag var tio år igen...



















Senare på kvällen var vi ute och åt med min svägerska och hennes ena son. Sonen hade valt Restaurang Köket i Borås. (Han fick det i födelsedagspresent när han nyligen fyllde år.) Vi åt förrätt, varmrätt och dessert och det var sååå gott! De som jobbar där, är ju också väldigt trevliga och serviceminded, så ett besök där kan varmt rekommenderas!



















Sedan dess har det inte hänt så mycket - vi är hemma och grejar och slappar mycket. Jag har legat ute på altanen en del och läst lite gamla tidningar som blivit liggande. Tanken är väl att vi ska måla grunden någon gång under semestern... Vi ska bara hitta rätt färgnyans men sedan kommer jag ligga där och måla. Får väl ta bikinin på mig, så kan jag kombinera arbete och nöje...

Nej, nu får vi nog fixa lite frukost. En riktigt god frukost som naturligtvis intas ute på vår nya altan! I solen! Under den blå himlen! Till fågelkvittret!


















Välkomna till ny underbar dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar